ویلایاب

ساخت وبلاگ

آنچه در ادامه می‌خوانید، نوشته‌ای است که به تازگی در وبلاگ جاذبه‌های ایران منتشر شده و به معرفی بهترین مراکز خرید مشهد می‌پردازد.

خرید کردن یکی از بخش‌های اصلی سفر است؛ اصلا مگر می‌شود به سفر برویم و سوغاتی نخریم؟ 

مشهد همیشه توریستی‌ترین شهر ایران بوده. زمان‌های قدیم معمولا مردم برای خرید سوغاتی به بازار اصلی شهر می‌رفتند. ولی خب با گذشت زمان کلی پاساژ و مراکز خرید کوچک و بزرگ در هر گوشه‌ شهر سر از زمین بیرون آورده.

حالا کدام از همه بهتر است؟ قیمت‌های کدام مناسب‌تر است؟ در هر کدام چه اجناسی پیدا می‌شود؟ امکانات تفریحی هم دارند؟ این‌ها سوال‌هایی است که احتمالا برایتان پیش آمده. پس ما می‌‌خواهیم کار را برایتان راحت کنیم و بهترین مراکز خرید مشهد را معرفی کنیم و بگوییم در هر کدام چه خبر است تا بدانید کدام را انتخاب کنید. 

راستی اگر کمی از بابت محل اقامتتان نگران هستید خیالتان راحت باشد. کافی است به وب سایت پینورست‌ سر بزنید و در هر نقطه‌ای از مشهد که می‌خواهید اقامتگاه مناسب را اجاره کنید. 

برج آرمیتاژ؛ لوکس‌ترین مرکز خرید

مرکز خرید آرمیتاژ بلند‌ترین برج مشهد است. از همان خیابان‌های اطراف نمای جذابش که از همه ساختمان‌های اطرافش یک سروگردن بلند‌تر است شما را دعوت می‌کند تا بروید و ببینید که در آن چه خبر است. 

تنوع بالای کالاها و برند‌ها نقطه قوت این مرکز خرید است. یعنی هر چیزی که نیاز داشته باشید را می‌توانید پیدا کنید.

این مرکز خرید امکانات خیلی خوبی دارد. از فودکورت و انواع کافه و رستوران بگیر تا شهربازی و سینما. اما بهترین بخش اینجا روف‌گاردن آن است و از آن بالا می‌توانید کل شهر را زیر پاهایتان ببینید.

برج آرمیتاژ به فکر بچه‌ها هم بوده. در طبقه سوم این برج یک پارک تفریحی به اسم کارالند وجود دارد. این پارک مثل یک شهر کوچک است و بچه‌ها می‌توانند شغل‌های مختلفی مثل بانکداری، پلیس، آتش‌نشانی، دندانپزشکی … آشنا شوند.

الماس شرق؛ معروف‌ترین مرکز خرید برای مسافران

مرکز خرید الماس شرق یکی از شناخته‌شده‌ترین‌ها است. در بالاترین نقطه ساختمان یک گنبد شبیه به الماس وجود دارد؛ به‌همین دلیل هم این اسم را برایش انتخاب کرده‌اند. 

این مرکز خرید 6 طبقه است و همه چیز از صنایع‌دستی و سوغات مشهد تا لوازم الکترونیکی در آن پیدا می‌شود. بگذارید این‌طور بگوییم‌ که الماس شرق یک مرکز خرید همه‌چیز تمام است. 

هیجان‌انگیز‌ترین بخش این مجموعه سرزمین عجایب است. همه جور بازی مثل بازی‌های رایانه‌ای،  سینما 6 بعدی، بولینگ، بیلیارد، انواع کنسول و … در این سرزمین پیدا می‌شود. 

بعد از بازی و خرید هم اگر احساس گرسنگی کردید کلی رستوران و کافه در این مرکز خرید وجود دارد. 

پروما؛ محبوب‌ترین مرکز خرید بین مشهدی‌ها

پروما در واقع یک فروشگاه زنجیره‌ای است که در خیلی از شهرهای ایران شعبه دارد. اما شعبه مشهد آن از همه معروف‌تر است. این مرکز خرید از دو مرکز خرید قبلی که معرفی کردیم قدیمی‌تر است. 

نکته مثبت پروما این است که در آن همه چیز یکجا کنار هم جمع شده است تا افراد مجبور نباشند برای خرید چیزهای مختلف همه جا را زیرورو کنند. برای همین هم این مرکز خرید خیلی بین مردم محبوب است. 

بعد از خرید حتما به طبقه سوم بروید و کمی هم در شهربازی سرپوشیده و سالن بیلیارد و بولینگ تفریح کنید. فودکورت هم همان جاست تا دلی از عزا در بیاورید. 

بازار رضا؛ نزدیک‌ترین مرکز خرید به حرم

اسم بازار رضا برای غیرمشهدی‌ها هم خیلی آشناست. برگ برنده این مرکز خرید نزدیک بودنش به حرم است. 

اگر به بازار رضا بروید دو راهرو در کنار هم خواهید دید. دو طرف راهروها پر از مغازه‌های مختلف از سوغات،‌ پوشاک، اسباب‌بازی کودک و … است. یک‌سری مسیر فرعی و باریک هم این دو راهرو را به‌هم وصل می‌کند. 

طبقه دوم بیشتر مربوط به کارگاه‌های صنایع‌دستی است. اگر به این طبقه بروید می‌توانید هنر‌های فیروزه‌تراشی،‌ طلاکاری، گلدوزی و … را از نزدیک ببینید. 

آرمان؛ شیک‌ترین مرکز خرید مشهد

مرکز خرید آرمان هم لوکس است و هم نزدیک به حرم. در این ساختمان 13 طبقه شامل بخش‌های تجاری، اداری، تفریحی و اقامتی است.

این مرکز خرید پر از مغازه‌های رنگارنگ و متنوع است که جان می‌دهد برای خرید و ویترین‌گردی.

وارد مرکز خرید آرمان که بشوید با صحنه‌ای روبه‌رو می‌شوید که نه‌تنها در مشهد بلکه در کل کشور تک است. یک آبشار مصنوعی 14 متری همراه با صخره‌ها، غار، فضای سبز و درختان نخل طبیعی. امکان ندارد کسی به این مرکز خرید بیاید و محو تماشای این قسمت نشود. تازه اگر دوست داشته باشید می‌توانید غذایتان را هم در کنار این آبشار میل کنید و حس کنید که در طبیعت هستید. 

بازار سرشور؛ مرکز خرید برای سوغاتی مشهد

اگر به‌دنبال خرید سوغات مشهد مثل زرشک، زعفران، مهر و تسبیح، لواشک و … هستید یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید بروید بازار سرشور است. 

این بازار در محله قدیمی سرشور قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین بازارهای مشهد است. 

داستان اسم این بازار هم جالب است. در گذشته کاروان‌ها و هیئت‌های عزاداری اول به حمام‌های این محل می‌آمدند تا با بدنی پاکیزه به زیارت بروند. این شد که اسم محله و بازار شد سرشور. 

بازار ۱۷ شهریور؛ بهترین بازار برای خرید پوشاک

بازار ۱۷ شهریور در واقع فروشگاه‌ها و پاساژهای اطراف خیابان ۱۷ شهریور است. این منطقه بورس پوشاک زنانه،‌ مردانه و بچگانه است.

 در اینجا خبری از برند‌های معروف نیست. ولی همه لباس‌ها کیفیت بالا و قیمت مناسب دارند. پس با خیال راحت هر چیزی که خوشتان آمد را بخرید. 

چرا برای اجاره اقامتگاه پینورست‌ را انتخاب کنیم؟

در سال‌های اخیر اجاره آنلاین اقامتگاه طرفداران زیادی پیدا کرده است. مطمئنا هم موقع جست‌وجو برای اجاره اقامتگاه‌های مشهد به اسم‌ها زیادی برخورده‌اید. اما خب کدام را باید انتخاب کرد؟

پینورست‌ یکی از سایت‌هایی است که در زمینه اجاره اقامتگاه در سراسر ایران فعالیت می‌کند. مزیت و تفاوت اصلی آن این است که تمامی واحد‌های گلچین شده بازرسی شده‌اند و صحت و درستی تصاویر و امکانات اقامتگاه چک شده است. این‌طوری می‌توانید مطمئن باشید که اقامتگاهی که اجاره می‌کنید دقیقا همان چیزی است که فکر می‌کردید.

پینورست تضمین می‌کند که یک تجربه عالی و متفاوت از اقامتتان داشته باشید. 

ویلایاب...
ما را در سایت ویلایاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی vilayab بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 2 شهريور 1401 ساعت: 16:13